Про четвертий і п’ятий дні 7-го Одеського МКФ

1469431853

Подаємо інформацію про хід 7-го Одеського МКФ: події четвертого та п’ятого фестивальних днів.

18 липня 2016 року в рамках Міжнародної конкурсної програми були показані грецька картина «Засмага» і британська гротескна комедія «Хто палає, палає, палає…», відбулися майстер-класи Пітера Веббера і Єви Нейман, показ фільму «Холодний яр. Інтро» з національної та документальної конкурсних програм, відкриття «Турецького фокусу» і Кіноринку.

Показ грецької картини «Засмага» Аргіріса Пападімітропулоса в рамках міжнародного конкурсу відкрив четвертий день фестивалю. Представити картину приїхала актриса Еллі Трінгу, яка зіграла 19-річну Анну, в яку без пам’яті закохується немолодий лікар. Одна з основних ідей фільму – це молодість, загублена молодість. Головний герой проживає життя, якого не хоче. На прес-конференції актриса поділилася своїми враженнями про Одесу: «Я дуже рада бути тут, більше, ніж на будь-якому фестивалі в Європі. Світові потрібно більше Одеси, більше одеського колориту, архітектури, стилю життя».

Продовжила естафету у Міжнародній конкурсній програмі чорна комедія «Хто палає, палає, палає…» Чанії Баттон, назва якої вторить початку знаменитої цитати Керуака в книзі «На дорозі». «Цей фільм поєднує одночасно два складних жанри – трагікомедію та роад-муві. При цьому досвід роботи над великим масовим кіно, таким як серія фільмів про Гаррі Поттера [Чанія Баттон була помічником режисера] дозволяє режисерові не втекти кудись в жанрові структури, а завжди залишатися на одному рівні з глядачем», – такими словами відкрив показ модератор Лук’ян Галкін, головний редактор онлайн видання про кіно Moviegram.

«Холодний яр. Інтро» – картину, що бере участь відразу в двох конкурсах – Національному та Європейських документальних фільмів – представила режисер Аліна Горлова, яка зізналася, що на створення фільму її надихнула книга про Холодний Яр та історія визвольного руху гайдамаків. Творці картини підкреслили, що ця тема є частиною «неофіційної» історії і майже не розкривається в навчальних програмах. Вони сподіваються своєю роботою викликати інтерес до теми, яку необхідно знати і пам’ятати.

У четвертий день українське кіно було також представлено і в рамках ретроспективи «Межі свободи: незалежність по обидва боки екрану». «Формальна причина створення цієї ретроспективи – це 25-річчя незалежності України. Але ми вирішили розглядати цю тему з різних ракурсів і показати свободу на побутовому рівні», – прокоментував куратор секції і представник Національного центру Олександра Довженка Станіслав Мензелевський на прес-конференції, присвяченій цій позаконкурсній програмі. Її другим фільмом стала стрічка «Розпад» Михайла Бєлікова, перший художній фільм про аварію на Чорнобильській АЕС. Виробництво фільму припало на період гласності в СРСР, завдяки чому стала можлива ко-продукція з США і робота зі студією Джорджа Лукаса. Картині виділили також безпрецедентний бюджет в розмірі 60 тис. доларів .

«Сон метелика» Їлмаза Ердогана – перший фільм в секції «Турецький фокус» – було презентовано в кінотеатрі «Stella Artois» на Ланжеронівському узвозі президентом і кінокритиком FIPRESCI Алін Ташчян: «Сценарист, режисер, одна з зірок фільму – дуже відомий в Туреччині. Він представник якісного популярного кіно, яке подобається людям, що люблять як фестивальне кіно, так і мейнстрім. Режисер відомій більше як комік, але цей фільм – мелодрама, тут ми бачимо його поетичний бік».

Американський режисер і член журі міжнародного конкурсу Алекс Росс Перрі презентував в програмі «Спеціальні покази» свою картину «Королева землі», прем’єра якої відбулася на Берлінале. Крім того, четвертий день фестивалю ознаменувався показами й інших учасників фестивалів класу А, таких гучних фільмів як «Тоні Ердман» Марен Аде, який отримав нагороду FIPRESCI Канн-2016, а також «Франкофонія» Олександра Сокурова і «Клан» Пабло Траперо, які отримали нагороди на Венеціанському кінофестивалі.

Режисер Наталі Бастейнс презентувала свій серіал «Готель Beau Sejour». Бельгійська кримінальна драма отримала високу оцінку критиків за незвичайний сюжет, який ріднить роботу Бастейнс з ще одним бельгійським серіалом – «Ворог народу», прем’єра якого відбудеться завтра. Коли колеги зустрілися на прес-конференції ОМКФ, виявилося, що гучна справа про маніяка, який вбиває дітей, покладена до основи цих двох серіалів, знятих з різних точок зору – жертви і вбивці.

Пітер Веббер, режисер «Дівчини з перловою сережкою» і «Ганнібала: Сходження», прочитав лекцію, де розкрив слухачам Літньої кіношколи секрети свого ремесла. Майстер-клас також провела член міжнародного журі Єва Нейман. В рамках ОМКФ пройшли спеціальні події – відкрився Літній Кіноринок, унікальний захід, який щорічно збирає учасників української кіноіндустрії, а також відбувся показ фільму-інсталяції від SOUNDWALK, заснований на архівах Годара.

***

19 липня 2016 року, у п’ятий день Одеського МКФ, у Міжнародному конкурсі були представлені стрічки «Метаморфозіс» і «Привіт з Фукусіми», відбулися відкриття Національної програми короткого метру, прем’єра в Національному конкурсі стрічки «Моя бабуся Фанні Каплан», презентація «Чутливого міліціонера» Кіри Муратової, а також розпочала роботу професійна секція «Кіноіндустрія». Крім того в рамках Літньої кіношколи відбулися майстер-класи американського режисера Алекса Росса Перрі та продюсера зі світовим ім’ям Ребекки О’Брайен.

 

Актор Єгор Корінців і продюсер Тамара Нікішина представили драму «Метаморфозіс» про щиру дружбу геніального піаніста і 11-річної дівчинки. «Тут питання людської дурості, якихось стереотипів суспільства, які настільки забиті в свідомість більшості, що вона не може, як все оточення цієї пари, прийняти щось чисте. Ситуація трагічна, тому кіно знято на цю тему, щоб глядач подумав, осмислив, ще раз глянув на те, як він живе » – прокоментував актор.

Також в рамках Міжнародної конкурсної програми була показана німецька картина «Привіт з Фукусіми» Доріс Деррі, дія якої розгортається у зоні відчуження після аварії на АЕС. Це історія переродження двох дуже різних жінок: дівчини з Німеччини, яка не може залікувати любовні рани, і останньої гейші Фукусіми, яка страждає від почуття провини. Прем’єра стрічки відбулася в Берліні. На фестивалі її представила генеральний продюсер ОМКФ Юлія Сінькевич, оскільки режисер фільму, яка вже встигла побувати на Одеському кінофестивалі в 2010 році, не змогла приїхати цього разу.

Презентувати фільм «Моя бабуся Фанні Каплан» в Національному конкурсі приїхали режисер Олена Дем’яненко, со-продюсер Дмитро Томашпольський, а також виконавиця головної ролі – Катерина Молчанова. Сюжет картини присвячений історії маловідомого любовного зв’язку «терористки» Фані Каплан з братом Володимира Леніна Дмитром Ульяновим. «Спочатку я вивчала історичні факти, але потім відклала їх в сторону і стала жити як проста нещасна закохана дівчина», – поділилася секретом своєї гри Катерина. Виробництво фільму зайняло 3 роки і було наполовину профінансовано Державним агентством України з питань кіно. На ОМКФ–2014 ця картина, будучи на стадії виробництва, стала одним з переможців презентацій проектів в стадії розробки. У зв’язку з тим, що картина зібрала аншлаг, і багато глядачів не змогли подивитися фільм, додатковий показ відбудеться в передостанній день фестивалю – 22 липня.

Свій перший пострадянський фільм «Чутливий міліціонер» в секції «Межі свободи: незалежність по обидва боки екрану» представила знаменитий режисер Кіра Муратова, яка в останній раз була гостею ОМКФ в 2013 році. «Про нього важко говорити окремо, тому що він був знятий після фільму«laquo;Астенічний синдром », який викликав в мені такий стан, ніби вже все зроблено і нічого знімати. Я зрозуміла, що треба піти в якийсь сон, казку, м’яке, ніжне, сентиментальне, тобто абсолютно протилежне! Взагалі це мені властиво – кидатися в різні боки. І ось з’явився цей фільм, від газетного нарису в підвалі сторінки», – розповіла режисер про створення своєї абсурдистській комедії.

Глядачі також змогли подивитися першу серію показів Національного конкурсу короткометражних фільмів. До неї увійшли роботи як відомих українських режисерів, наприклад, «Дідочок» засновника #Babylon’13 Володимира Тихого або «Без тебе» Нарімана Алієва, учасника програми «Покоління» 66-го Берлінале, так і новачків – для Антоніо Лукича і Валерії Кальченко комедія «У Манчестері йшов дощ» стала дипломною роботою.

Успішний бельгійський фотограф, який побував у багатьох «гарячих точках» світу, Пітер-Ян де Пю відвідав Одеський кінофестиваль і представив свою дебютну кінокартину «Земля просвітлених», яка буде боротися за приз у конкурсі європейського документального кіно. «Я побачив скільки дітей намагаються вижити в Афганістані, яка у них жага життя. Я вирішив, що це стане сюжетом фільму. Ми знімали його 8 років. За цей час я встиг побувати в афганській і китайської в’язницях, мене приймали за учасника Талібану, ЦРУ; про камери думали, що це зброя; в місцях, де ми знімали, не було електрики. Але ми все одно його зробили», – поділився режисер.

Продовжила кінохроніку «Турецького фокуса» картина «Альбом». Перший повнометражний фільм молодого режисера Мехмета Джан Мертоглу завоював премію «France 4 Visionary Award», а також номінувався на «Золоту камеру» і приз Тижня критики Канського МКФ. Представила фільм кінокритик і президент ФІПРЕССІ Алін Ташчян, яка повідомила, що режисер дуже хотів потрапити на показ своєї роботи, але не зміг через ситуацію, що склалася в Туреччині. «Зараз у нас складні часи, але в турків є особливість згущувати фарби. Особливо критичні молоді режисери. На даний момент в Туреччині кожен четвертий фільм знімається дебютантом. Уявіть скільки критики обрушується з усіх боків на наше суспільство», – підкреслила Алін Ташчян.

В рамках секції «Спеціальні покази» член журі національної програми Шані Кляйн, відома українському глядачеві за картиною «Мотивації нуль» (Гран-Прі ОМКФ–2014 року), презентувала свою акторську роботу – фільм «Гора» режисера Яель Кайям.

Крім того, п’ятий день фестивалю був насичений спеціальними подіями. Свої майстер-класи провели режисер Алекс Росс Перрі і продюсер Ребекка О’Брайен, відбулася прем’єра польського серіалу «Пакт», а також в Музеї морського флоту пройшло відкриття проекту «Внутрішнє кіно» в рамках Арт–ОМКФ і почалася робота професійної секції «Film Industry Office».

На Ланжеронівському узвозі під живу музику гурту з Лейпцига «LU: V» пройшов кіноогляд анімаційних короткометражних фільмів, серед яких були роботи українських режисерів – «Next» Анатолія Лавренішина і «Swan» Сашка Даниленка.

За інформацією ОМКФ