Подаємо інформацію про фентезі «Смертні машини» Крістіана Ріверса, що вийшло у кінопрокат 6 грудня 2018 року.
Визнаний майстер фентезі Пітер Джексон презентує нову епічну сагу. У виснаженому постапокаліптичному світі майбутнього, цілі міста приходять в рух, зриваються з місць і пожирають одне одного. Вцілілі жителі ведуть відчайдушну боротьбу за виживання…
Минулого багато часу після нищівного катаклізму, Естер Шоу – єдина, хто може зупинити Лондон, гігантське місто-хижак на колесах, яке пожирає усе на своєму шляху. Дика та несамовита Естер об’єднується разом з жителем Лондона Томом Натсворті та небезпечною злочинницею, за чию голову оголошено винагороду.
Universal Pictures та MRC представляють «Смертні Машини», нову приголомшливу епічну пригоду, створену лауреатом премії Оскар® Крістіаном Ріверсом («Кінг-Конг) за однойменним романом Філіпа Ріва. Разом з Ріверсом над створенням стрічки працювали кінорежисери Пітер Джексон, Френ Волш, Філіп Бойенс, триразові лауреати премії Оскар® за фільм «Хоббіт» та трилогію «Володар перснів».
Візуальні ефекти було створено командою Weta Digital, яку очолюють Кен Макгаух, Кевін Андре Сміт, Люк Міллар та Деніс Юо. Продюсером фільму виступила Зейн Файнер, кінотрилогія «Хоббіт». Виконавчі продюсери фільму – Кен Камінс, «Хоббіт» (кінотрилогія), і Філіп Бойенс.
Хьюго Вівінг, який знімався у кінотрилогіях «Хоббіт» та «Володар перснів», у «Смертних машинах» грає роль могутнього лондонця з похмурим баченням майбутнього.
Художником фільму виступив Ден Хеннан, «Тор: Раґнарок», «Хоббіт». Дизайнер по костюмах Боб Бак, «Z – Значить Захарія», «Хоббіт», стиліст та візажист Нансі Вінсент – «Хоббіт».
Нове епічне фентезі «Смертні Машини» було повністю відзнято у Новій Зеландії.
Робота над фільмом
Створення і Катаклізм. Квартет Смертних Машин
Сім років знадобилося Філіпу Ріву, щоб написати свій перший роман «Смертні Машини», який було видано компанією Scholastic в 2001 році. «Найкраща ідея, що спадала мені на думку – це місто на колесах, але я потім я запитав себе «Навіщо його створювати?», – говорить Рів. «Воно виглядає таємничо, але потім в мене з’явилась ідея – місто на колесах, що переслідує інше місто і коли я почав працювати, все стало на свої місця».
Знаменитий роман, удостоєний премії «Гардіан»®, книжкової премії «Лос-Анджелес Таймз»®, номінант на премію Коста, одну з найбільш авторитетних премій Великобританії. Це послужило поштовхом до створення серії книг «Смертні Машини»: Золото Хижаків, Пекельні Конструкції, Темна Рівнина.
Події книги відбуваються після того, як цивілізація була зруйнована унаслідок катаклізму під назвою «Шістдесятихвилинна війна». Людство змогло адаптуватися та винайти новий спосіб життя. Гігантські рухомі міста тепер блукають по Землі, безжалісно полюючи на невеликі містечка. Том Натсворті, житель міста Лондон починає боротися за життя разом з Естер Шоу. Дві абсолютні протилежності, чиї шляхи ніколи не повинні були перетнутися вирішують об’єднатися, щоб змінити хід майбутнього.
Під час навчання в коледжі мистецтв Рів полюбляв експериментувати з камерою Super 8, але вирішив, що ілюструвати та писати романи простіше ніж знімати фільми. Поміж тим, він мав чітке уявлення про кінематографічне майбутнє його історії. «Смертним машинам» було призначено стати грандіозним екшном», – каже Рів. «Адже твір складається з трьох основних сцен та кульмінаційної сцени. Ця історія не могла не бути відзнятою».
Президент корпорації Scholastic Media та продюсер фільму «Смертні Машини» Дебора Форте абсолютно погоджується. «У Філіпа є трохи від актора і трохи від режисера тому, коли він пише, виходить дуже кінематографічно», – каже Форте. «Ви чудово знаєте, яким є світ, як він виглядає, звучить і, що означає жити в ньому». Тож Форте, людина з чиєю допомогою на великих екранах з’явився «Золотий компас», не зволікаючи згадала про кінорежисера з надзвичайним баченням і бездоганним чуттям, який би зміг адаптувати «Смертні машини» в неймовірний блокбастер – Пітер Джексон.
Сцена Джексона
З книги на великий екран
Джексон та його колеги-кінематографісти Френ Волш та Філіпа Бойенс не дуже прагнули знімати ще одне фентезі, коли Форте вперше надіслала їм книгу «Смертні машини», приблизно 2005 року. «Після виходу фільму «Володар перснів» на нас посипались різноманітні проекти і більшість з них належала до жанру фентезі», – говорить Бойенс. «Я отримала лист від Піта, де він просив мене прочитати цю книгу, будучи зовсім не голослівним, адже він хотів почути чесну думку. Книга затягнула мене з першого речення і я продовжував читати сподіваючись, що книга матиме дивовижне закінчення, і так і сталося.
З самого початку Джексон був схвильований щодо ідей та образів «Смертних машин». «Людство змінило свій образ і міста почали переміщатися», – говорить Джексон. Це міста на колесах, вони висліджують та полюють на менші міста по всій території Великої Мисливської Землі, яка, по суті, є Європою».
В основі книги Ріва лежить так звана теорія «муніципального» дарвінізму. «Більші міста харчуються меншими», – каже Джексон. «Менші міста харчуються невеликими містами, а маленькі міста їдять крихітні маленькі містечка. В цьому вони вбачають природну еволюцію». Коли ми приєднуємось до цієї історії, події тривають вже понад тисячу років. Проблема муніципального дарвінізму полягає в тому, що великі міста поїдають так багато маленьких, що вже нічого не залишилось і вони повинні або поїдати один на одного або шукати щось інше для полювання».
Йому дуже сподобалась ідея міст на колесах, історія та емоційні елементи про кохання, співчуття, помсту та визволення. «Завжди шукаєш людяність в історії», – говорить Джексон. «Смертні машини саме про це».
Кіностудія Wingnut Films, яка належить Джексону, почала підготовку до зйомок фільму «Смертні машини» в Новій Зеландії в 2008, але проект було призупинено через зйомки фільму «Хоббіт». Після виходу останньої частини «Хоббіт: Битва п’яти армій» в 2014 році, Джексон вирішив написати сценарій та відзняти «Смертні машини» разом з Френ Волш, вони звернулися до Крістіана Ріверса з проханням взятися за режисуру.
«Я завжди хотів зробити щось для Крістіана, і це був ідеальний момент», – говорить Джексон. За двадцять п’ять років до того, Ріверс надіслав Джексону лист шанувальника, в який додав малюнки драконів та попросив взяти його на роботу. Джексон був вражений і найняв його. Першим завдання Ріверса стала робота з архівними документами Джексона по фільму «Поганий смак». Вони продовжили працювати разом, так як їхня кар’єра процвітала. Ріверс здобув нагороду премії «Оскар»® в 2005 році за фільм «Кінг-Конг» в номінації за найкращі візуальні ефекти. Джексон знав, що Ріверс мав надзвичайний талант в оповіданні історій і горів невимовним бажанням передавати складні емоції на екрані.
Але Ріверс зовсім не очікував отримати можливість стати режисером «Смертних машин».
Пропозиція від Джексона надійшла зовсім неочікувано. На щастя, він був добре підготовлений. Ріверс заздалегідь розробив попереднє візуальне планування фільму і добре знав проект. Проте він не міг не помітити його грандіозний розмах. «Як перетворити це все на гідний фільм?» Подумав спочатку Ріверс. «Як зобразити гігантські міста-машини? Як зробити так, щоб люди повірили? Книга містить багато метафор, але фільм має бути буквальним».
На щастя, він та його команда мали досвід того, як зобразити фантастичний літературний світ у фільмі. «В нас вже є досвід такої роботи», – говорить Аманда Вокер, яка працювала в якості помічника продюсера над трилогією «Хоббіт». Наша команда художників вміє успішно працювати з матеріалами для створення світів, яких ніхто ніколи не бачив».
Лауреати премії «Оскар»®, Френ Волш та Філіпа Бойенс підписали контракт на адаптацію стрічки. «Ми знаємо один одного, довіряємо один одному», – говорить Бойенс. «Наша співпраця ґрунтується на взаємоповазі».
З самого початку Волш, Бойенс і Джексон розуміли що сценарій повинен пояснювати світ смертних машин не жертвуючи швидкістю та спритністю наративу. «Секрет в тому, щоб показати як влаштований світ машин, не загромаджуючи сюжетну лінію», – говорить Бойенс. Ми також розуміли, що світ машин повинен бути наповнений реальною, емоційною, людяною історією. «Світ смертних машин став абсолютно новою ідеєю», – говорить Бойенс. «В той самий час ми зібрали воєдино всі ниточки гуманних представників людства з тих, що вціліли».
«Не має сенсу знімати фільм, якщо ви не зможете асоціювати себе з головними героями» – говорить Джексон. «Ми могли б відзняти події у фільмі «Смертні машини» навіть через 1700 років потому, але люди все одно залишалися б людьми. Якщо б ми повернулися на дві чи три тисячі років назад, ми могли б сісти повечеряти з жителями античного Єгипту чи Риму і швидше за все ми знайшли б над чим посміятися і про що поговорити. Незважаючи на те, що ми з різних світів, ми все одно залишаємося людьми незалежно від того, наскільки божевільний та фантастичний світ навколо нас».
ЕПІЧНЕ ФЕНТЕЗІ «СМЕРТНІ МАШИНИ» З 6 ГРУДНЯ У КІНОТЕАТРАХ!
Офіційна інформація