Подаємо інформацію про створення фільму Рубена Флейшера «Веном» від дистриб’ютора B&H Film Distribtution.
У кожній людині є трохи нестримної люті, яка от-от вилиється через край. І це було б прекрасно… Цікаво, як би відреагували ваші друзі побачивши вас зсередини?
Одного разу, нутром журналіста Едді Брока стає Веном, чия темна, похмура сутність буквально виривається назовні та починає безчинствувати.
Веном став одним із найпопулярніших героїв Marvel не просто так. Він небезпечний, лютий, непередбачуваний. Його хвороблива свідомість зрівняється хіба що з його потягом до насильства. А його зовнішність ви запам’ятаєте назавжди – величезні білі очі, гострі як леза зуби та довжелезний язик.
Головними героями фільму ВЕНОМ стали двоє персонажів, які уживаються в одному тілі. Перший – Едді Брок, роль якого грає Том Харді – егоїстичний, одержимий своєю роботою репортер, який бореться з корупцією та можновладцями. Другий – Веном, страшний інопланетний симбіот, що вселився в Едді, наділивши його надлюдською силою. Разом вони непереможні, оскільки жахлива міць Венома посилюється страшенною люттю Едді. Таке от симбіотичне існування…
До фільму долучився Метт Толмак, який нещодавно виступив продюсером блокбастеру від Sony Pictures ДЖУМАНДЖІ: ПОКЛИК ДЖУНГЛІВ, що зібрав у світовому прокаті майже мільярд доларів. Продюсер вважає, що Едді Брок, егоїстичний журналіст, який опинився в скрутній ситуації, та Веном, який розкриває неймовірний потенціал головного героя – просто ідеальні антигерої. «Едді Брок схожий на багатьох із нас, – каже продюсер. – Він захищав невинних, але, на жаль, робив це по-своєму. Він не гребував іти до мети найкоротшим шляхом. Він егоїстичний, темпераментний та імпульсивний. Тільки після зустрічі з Веномом Едді зміг змінити своє життя на краще».
Продюсер Аві Арад називає ВЕНОМ складним, але цікавим поєднанням різних стилів. На його думку, кінематографістам вдалося вивернути навиворіт популярне уявлення про супергеройське кіно. «Едді Брок і Веном – дві самостійні істоти, які змінюють життя одна одної, – пояснює Арад. – Історія вийшла страшною, динамічною та неймовірно кумедною. Морок і кровожерливість поєднуються у фільмі зі світлом та оптимізмом. Своїм унікальним сюжетом картина розбиває супергеройські стереотипи вщент».
«Едді позитивно впливає на Венома, – продовжує Арад, – а Веном стає своєрідним голосом совісті Брока. Іноді просто необхідно, щоб хороший хлопець і лиходій уживалися в одній людині».
Режисером фільму став Рубен Флейшер, одним із найяскравіших проектів якого став фільм Sony Pictures ВІТАЄМО У ЗОМБІЛЕНДІ. Продюсери вважали, що режисерові вдасться передати сутність найбільш неоднозначного персонажа Marvel у запаморочливій та унікальній стрічці. Та спершу потрібен був талановитий актор, який міг би переконливо зіграти Брока та Венома. Актор Том Харді, який зіграв за свою кар’єру чимало непересічних ролей, виправдав найсміливіші очікування продюсерів.
Флейшер відзначає, що Харді зараз украй затребуваний та є одним із найбільш популярних акторів нашого часу. «Том чудовий, талановитий актор, що вміє привертати до себе увагу глядачів, – каже режисер. – Він – справжня кінозірка, яка ретельно відпрацьовує кожен погляд, кожне слово, кожну мить на знімальному майданчику».
«Том нас усіх надихав, – продовжує Флейшер. – Мені здається, вся знімальна група затамувавши подих спостерігала за ним в образі Едді Брока. Годі й казати, що у Тома блискуче почуття гумору. Словом, саме такого Венома ми й хотіли показати глядачам».
За словами Харді, симбіотичне існування є ключовим для персонажів Едді та Венома. «Психологічна динаміка цього супергеройського фільму здавалася мені вкрай цікавою, оскільки головних героїв було двоє: людина та прибулець, – пояснює актор. – Моєму персонажеві доводиться якось уживатися в одному тілі з двометровим монстром. Дві несхожі одна на одну сутності опинилися всередині тіла Едді Брока. «Ми – Веном», – кажуть вони про себе».
Харді зізнається, що йому було дуже цікаво грати свого персонажа: «Веном крутий, справжній шибайголова. Мій син розповідав мені про нього захлинаючись – він обожнює Венома. Таку роль грати страшено цікаво, тому що Веном безжалісний та не визнає жодних правил. Це вельми неоднозначний персонаж».
Уперше Веном, доволі пересічний герой, з’явився на сторінках трьохсотого випуску коміксу The Amazing Spider-Man тридцять років тому. Нині він суперлиходій та одна із найбільших інтриг всесвіту Marvel.
Спершу Веном протистояв Людині-павуку та мав налякати читачів. Не так сталося, як бажалося. Фанати закохалися в прямолінійного, ексцентричного та нещадного антигероя. Незабутня зовнішність, інопланетне походження та двоїста натура зачарували безліч фанатів. Незабаром Веном обзавівся власною серією коміксів і став одним із найбільш популярних персонажів в історії Marvel. Настав час і для власного фільму.
За сюжетом фільму у Венома є суперник: лиходій проти антигероя, поганець проти суперпоганця. Роль голови фонду Life Foundation Карлтона Дрейка продюсери фільму воліли віддати актору, в якому би поєднувалися елегантність та експресія.
Зрештою, роль аморального вченого запропонували зіграти володарю «Золотого глобуса» британському акторові, реперу та активісту Різу Ахмеду.
Важливо було знайти не лише виконавця головної ролі, а й ідеальну актрису на роль адвокатки Енн Веїнг, колишньої дівчини Едді Брока. Саме вона стала локомотивом розвитку сюжетної лінії. На щастя, продюсерам вдалося зацікавити роллю Мішель Вільямс.
ФАХІВЦІ З ВІЗУАЛЬНИХ ЕФЕКТІВ БЕРУТЬСЯ ЗА РОБОТУ
Величезний та страшний Веном – унікальний персонаж коміксів. Узявшись за роботу над фільмом про легендарного героя, кінематографісти розуміли, що його зовнішність буде вкрай важливою для численних фанатів. Гострі як леза зуби, зловісні очі та довжелезний язик мали лякати по-справжньому.
Можна здогадатися, що Венома повністю намалювали на комп’ютері. Своїй появі на великих екранах персонаж завдячує оскароносному супервайзеру з візуальних ефектів Полу Френкліну та супервайзерці з візуальних ефектів Шині Дуггал. За їх активної участі Веном став справді моторошною істотою. У роботі над персонажем фахівці з комп’ютерної графіки орієнтувалися на акторську гру Тома Харді.
Френклін працював не тільки над зовнішністю монстра, але і над його рухами. «Цей інопланетянин здатний проникати крізь пори шкіри, про одяг взагалі годі й казати, – пояснює спеціаліст, – при цьому він абсорбується тілом носія. Вперше ми бачимо симбіота як аморфного чорного слимака, який зливається з тілом Едді. Надалі Веном періодично перетворюється на величезну істоту з великими білими очима».
Веном набуває форми рідини, відрощує щупальця, може перетворитися на мережу або матерію, вистрілює кінцівками. Все це, як і безліч інших ефектів, доручили створити команді з розробки візуальних ефектів. «Насправді, Веном може без упину змінюватися, адаптуючись до умов бою, – пояснює Френклін. – У двобої він демонструє всі свої здібності, стаючи гострим, наче лезо. Нам доводилося враховувати всі аспекти феноменальної адаптивності істоти. Кожна здатність Венома унікальна та розроблялася командою фахівців з візуальних ефектів нарізно».
Широчезна паща Венома всіяна гострими зубами і відкривається чи не на всі 180°, оголюючи неймовірно м’язистий і рухливий язик, який став своєрідною візитівкою персонажа. «Це дуже неоднозначний персонаж – він герой і лиходій одночасно, – каже Френклін. – Ми ніколи не знаємо наперед, що він замиcлив і чого від нього чекати. Частково Венома можна порівняти з доктором Джекіллом та містером Хайдом, оскільки він з’являється і зникає, як правило, проти волі Брока. Ближче до фіналу фільму Едді та Веном знаходять якусь подобу гармонії, домовившись між собою».
Для роботи над образом Венома команда з розробки візуальних ефектів долучила двометрового статиста. Від вдягав шолом із закріпленим на ньому м’ячиком. Саме на цю кульку й дивилися актори, які за сюжетом спілкувалися з Веномом – на цьому місці мали бути очі істоти.
«Так ми уявили скільки місця потрібно Веному у просторі, – говорить Френклін. – Це допомагало в роботі буквально всім: операторської групі, акторам та декораторам. Коли ж під час монтажу ми «вставили» у фільм комп’ютерного персонажа, він прекрасно вписався в сцену».
Френклін зізнається, що йому було дуже цікаво працювати над дизайном і поведінкою Венома, тож він не може дочекатися, щоби побачити реакцію глядачів на творчість своєї групи. «У Венома дуже страшна зовнішність, особливо зуби, – розповідає Френклін. – Іноді він здається якимось демоном, але демоном із прекрасним почуттям чорного гумору. Персонаж вкрай дотепний, свій сарказм він перейняв у Едді. Едді та Веном суттєво доповнюють один одного, створюючи новий збірний образ, який ви і побачите у фільмі».
Крім Венома, фахівцям з візуальних ефектів потрібно було створити чотирьох інших симбіотів, зокрема Райота. Створені на комп’ютері Веном і Райот зійдуться у видовищному поєдинку в кульмінаційній сцені фільму. Фахівцям із комп’ютерної графіки довелося пропрацювати не тільки хореографію бою людей та інопланетних двійників, а й врахувати механіку руйнування декорацій.
За словами Френкліна, робота над Райотом докорінно відрізнялася від роботи над Веномом. «З точки зору дизайну ми мали показати, що Райот і Веном належать до одного виду та світу, – зазначає Френклін. – Водночас, нам потрібно було придумати, як зробити їх абсолютно різними. Понад те, це мала бути сутичка двох рівних за силою істот. Необхідно було зробити акцент на тому, що Веном та Райот володіють різними навичками і здібностями. Завдяки цьому їх поєдинок став іще цікавішим. Не зрозуміло, хто ж із них в результаті переможе».
Чимало часу і сил витратили на руйнування під час видовищної битви. «Нам довелося задіяти всі наші ресурси і працювати на межі можливостей, як технологічних, так і фізичних, – розповідає Френклін. – Ми були змушені вивчати нові технології, генерувати нові ідеї, освоювати невідоме. Це було дуже цікаве, хоч і важке завдання».
Під час зйомок батальної сцени в фіналі фільму актори, з огляду на специфіку поєдинку, працювали на страхувальних тросах. Незважаючи на те, що майданчик оточував хромакей, на частині локації звели справжні декорації. Флейшер стверджує, що йому особливо запам’ятався один момент з цього епізоду: «В цьому хаосі на кілька хвилин з’являюся Дрейк та Едді. Це дивовижний епізод».
У такому ж форматі (поєднання хромакея та реальних декорацій) знімалися сцени, в яких Едді опиняється на мостах «Золота Брама» та «Бей-Брідж» (підвісний міст через затоку Сан-Франциско в штаті Каліфорнія між містами Сан-Франциско і Оклендом) то в образі Венома, то як людина. Декораторам довелося збудувати копії декількох прольотів цих мостів.
У деяких випадках кінематографісти мусили вдаватися до допомоги комп’ютерних дублерів, якщо трюки були занадто складними навіть для професійних каскадерів. Для зйомки таких сцен використовували пристрій тривимірного сканування рухів. Спочатку кожного з акторів фотографували з усіх боків на камеру 130 DSLR. У кожному фото визначали ключові точки, після чого створювали тривимірні моделі акторів. Потім ці моделі завантажували в програму та оцифровували в 3D.
Френклін і його команда намагалися домогтися повного реалізму в кожному кадрі, де з’являвся Веном. Окрім того, команда створила віртуальні інтер’єри офісу компанії Life Foundation, шестикутної будівлі на Соколиному пагорбі в окрузі Марін, що в Північній Каліфорнії. З вікон будинку відкривається чудовий краєвид на міст «Золота Брама».
Френклін каже, що архітектурою екстер’єрів будівлі Life Foundation займався художник-постановник Олівер Шолль, який придумав такі елементи, як трава на даху та сонячні батареї. «Будівля нагадувала вулик, оскільки шестикутні стільниці використовувалися як в архітектурі будівлі, так і при оформленні інтер’єру офісу, – розповідає Френклін. – У будівлі знаходилася навіть ракетна шахта, здатна запускати космічні шатли. Ми створили будівлю на комп’ютері, а потім вставили в справжній ландшафт».
Команда Френкліна вирушила в округ Марін і зробила купу фотографій місцевості з усіх можливих ракурсів. Для зйомки деяких кадрів довелося навіть винаймати гелікоптер. Згодом отримані кадри використовувалися для створення реалістичного тла під час монтажу.
КОСТЮМИ
Дизайнерка костюмів Келлі Джонс прагнула наголосити чітке розмежування між двома світами Едді Брока: в першому він був успішним журналістом із нормальним особистим життям; в другому – його життя покотилася в прірву.
«Едді носить одяг із натуральних тканин і бавовни, – говорить Джонс. – Я вирішила одягти його в пошарпану коричневу шкірянку, аби підкреслити, що він не женеться за модою. Образ гармонійно доповнили потерті джинси і кросівки. До слова, колір взуття ми вибирали особливо прискіпливо і зупинилися на чорному з червоним».
Різ Ахмед зіграв роль Карлтона Дрейка – заможного шанувальника новітніх технологій. «Дрейк – мільярдер, от ми і досліджували в чому сьогодні ходять мільярдери, – пояснює Джонс. –
З’ясувалося, що для них головне – чистота та стиль, і байдуже чи це простий реглан і джинси, або діловий костюм і краватка».
Необхідно було підкреслити відмінність між муками Едді та могутністю Карлтона Джейка. «Життя Едді та Карлтона кардинально відрізняються одне від одного, – зазначає дизайнерка. – Коли вони
поряд, відмінність особливо відчутна».
Чимало костюмів створили з нуля, зокрема космічні костюми для сцени на місці катастрофи ракети. Дизайнерка намалювала близько тридцяти ескізів різних космічних костюмів і запропонувала їх на погодження режисерові Рубену Флейшеру. Той вибрав один варіант і команда Джонс пошила три костюми з різних матеріалів.
Також були спеціально створені лабораторні халати для вчених в Life Foundation. Кожен халат моделювався вручну під конкретного актора. Лацкани халатів, як і комірці уніформи охоронців, були дещо видозмінені, аби нагадувати символіку компанії. «Всі працівники Life Foundation були зобов’язані носити уніформу, створену спеціально для фільму, – стверджує Джонс. – Кольори та фасон одягу різних служб гармонійно поєднувалися, створюючи атмосферу хірургічної стерильності та неприступності. Понад те, глядачу одразу ставало ясно, що робота тут доволі небезпечна. Саме цього ефекту ми і намагалися досягти».
Найбільше Джонс сподобалося працювати над сценами в малайзійському селищі, оскільки її команді довелося одягати понад шістдесят статистів у національні костюми.
ЩО ТАКЕ СИМБІОТ?
Симбіоти – високоінтелектуальні форми життя, а не якісь там аморфні липкі згустки. Ці інопланетні організми здатні витримувати екстремальні температури і відмінно адаптуються до будь-якої ситуації.
Захоплюючи носія, симбіот змінює свою структуру і всмоктується через шкіру. Він розтікається по всьому організму, встановлює зв’язок із нервовою системою і спинним мозком. Симбіот може в будь-який момент просочитися крізь шкіру носія, утворюючи оболонку навколо тіла людини.
Кожен симбіот може злитися лише з певними носіями. За сюжетом фільму, Едді Брок виявився ідеальною кандидатурою для Венома.
Асимілюючись із людиною, симбіот починає повільно пожирати її зсередини. Якщо симбіота вчасно не видалити, людина загине.
У фільмі ВЕНОМ симбіоти втілюють свій підступний задум. Вони дозволили полонити себе і доставити на Землю, аби вивчити нашу планету і з’ясувати, чи придатна вона для окупації та продовження виду.
У картині з’являться чотири різних симбіоти: чорний Веном, синій і жовтий симбіоти, а також сріблястий симбіот Райот. Останній поєднується з Карлтоном Дрейком.
МАШИНИ
На зйомках фільму ВЕНОМ координатором автопарку працював Шон Раян, який опікувався всіма транспортними засобами. Однією з найбільших наших машин був броньовик MRAP (Mine Resistant Ambush Protected — клас броньованих військових автомобілів, спеціально розроблених для захисту екіпажу від підриву на саморобних вибухових пристроях (СВП) та засідок (стрілецької зброї)). Ці велетні розроблялися для війни в Іраку та ніколи не використовувалися не за прямим призначенням.
У фільмі ВЕНОМ чорний MRAP з темно-сірим салоном перевозив симбіотів в лабораторію Life Foundation. Раян і його команда модифікували машину, додали фальшиві двері та замінили двигун, щоб він міг працювати на арахісовій олії. Окрім того, команда Раяна створила корпус з металопластику, аби зробити автівку маневреною (оригінальний MRAP важить більше чотирьох тон).
На додачу, у фільмі ВЕНОМ ви побачите позашляховики Dodge Jeep Cherokees SRT, якими керують найманці Карлтона Дрейка. Під капотом оригінальної машини близько 480 кінських сил, але Раян зі своїми умільцями розігнали двигуни до 707 конячок.
У зйомках сцени погоні задіяли дванадцять чорних матових джипів, і до кінця зйомок всі їх розтрощили. «Ми вирішили пожертвувати повним приводом, щоб джипи були спритнішими і провели безліч випробувань, аби переконатися, що ці автівки безпечні і досить швидкі», – згадує Раян.
Едді Брок вважає за краще пересуватися на мотоциклі Ducati Icon Scrambler. «Знаєте, Ducati Icon Scrambler – дуже витривала спортивна модель, – каже Раян. – Він дуже легкий і спритний».
На зйомках фільму було використано шість мотоциклів, пофарбованих матовою фарбою. «Трюки на Ducati фіксувала друга знімальна група, – говорить Раян. – У фільми чимало стрибків, як незначних двометрових, так і доволі суттєвих прольотів по 6-7 метрів. Байк відмінно впорався з усіма випробуваннями. Нам немає на що дорікати, тож ми дуже вдячні компанії Ducati».
Раян зазначає, що всі ключові трюки на Ducati виконувалися на локаціях. «Ми знімали на натурі там, де було можливо; велика частина сцен відбувалася на вулицях Атланти, – згадує Раян. – Однак якщо нам були потрібні пагорби, ми їхали у Сан-Франциско».
Серед інших машин, які Раян відібрав для зйомок, варто відзначити Volvo 560 Дори Скірт – таке собі ідеальне авто для вченого. З’явиться у фільмі і Toyota Prius, в якій Едді Брок вперше побачить в дзеркалі Венома. Чимало автомобілів задіяно у малайзійській сцені. Це і карети швидкої допомоги, пікапи, мопеди та багато інших транспортних засобів.
ФАНТАСТИЧНИЙ ЕКШН «ВЕНОМ» З 4 ЖОВТНЯ У КІНОТЕАТРАХ!
Офіційна інформація