Про третій день 7-го Одеського МКФ

OMKF

17 липня 2016 року глядачам 7-го Одеського МКФ були представлені дві нові картини міжнародної програми: бразильсько-португальський фільм «Місто, де я дорослішаю» та бельгійсько-французька стрічка «Смерть від смерті», перші роботи із секції «Межі свободи: незалежність по обидва боки екрану» та Конкурсу європейських документальних фільмів, а також спеціальні покази від членів журі Єви Нейман і Марії Разбєжкіної та перший фільм з ретроспективи Крістіана Петцольда, який також провів майстер-клас.

Актриса Франциска Мануель представила другий фільм в міжнародному конкурсі – «Місто, де я дорослішаю» режисера Мерилії Роша. «У цьому фільмі крім очевидних тем дружби і нових зустрічей показана проблема еміграції в Португалії. Це імпресіоністська картина життя. Фільм повністю залежить від атмосфери, і не всі зможуть її сприйняти», – поділилася Франциска, для якої ця стрічка стала акторським дебютом.

Продовжила покази фільмів-конкурсантів у міжнародній програмі чорно-біла стрічка «Смерть від смерті» бельгійського режисера Ксав’є Серона, який представив її разом з виконавцем головної ролі Жан-Жаком Розеном. «Смерть і хвороби – це те, з чим стикаємося ми всі. Основний меседж фільму – це подивитися на цю тему трохи по-іншому і залишатися стійкими, незважаючи ні на що. Як кажуть, сміх – це ввічливість безнадії», – сказав режисер під час прес-конференції. Він також зазначив, що його надихали такі кінематографісти як Бертран Бліє з його неповторним почуттям гумору і Вуді Аллен з його «фірмовими» персонажами-іпохондриками.

Показ кінострічки «Цвітіння кульбаби» Олександра Ігнатуші, знятої 1992-го на Київській кіностудії імені О. Довженка, відкрив ретроспективу «Межі свободи: незалежність по обидва боки екрану», підготовлену до 25-річчя Незалежності України Одеським кінофестивалем спільно з Національним центром Олександра Довженка. Картина стала дебютною роботою режисера, але, на жаль, більше 20-ти років пролежала на полиці в результаті розвалу структури кінопрокату в 90-х. По закінченню сеансу, вдячні глядачі вмовили режисера на спонтанний Q&A, під час якого не раз підкреслювалася актуальність фільму навіть у наші дні. Відгук голови НСКУ Сергія Тримбача на показ і фільм читайте тут>>>.

У секції «Гала-прем’єри» пройшов показ скандального фешн-хорору «Неоновий демон» Ніколаса Віндінга Рефна, учасника Каннського конкурсу цього року, а китайський «Кайлі Блюз» Бі Ганя був презентований у програмі «Фестиваль фестивалів». Програма «ОМКФ – дітям: спільно з Children Kinofest» відкрилася норвезьким фільмом «Операція “Арктика”» режисера Грете Біє-Вола.

У третій день зірковий гість фестивалю режисер Крістіан Петцольд провів майстер-клас в рамках Літньої кіношколи. «Мені подобається змішувати «поп» з такими темами, як Голокост. Я люблю розповідати про те, що відбувається після, про повернення додому. Голлівудська картинка Голокосту мені не цікава», – розповів про основні лейтмотиви своєї творчості режисер. Саме про Голокост йдеться в його фільмі «Фенікс», який Крістіан Петцольд представив в межах своєї ретроспективи.

Власну картину «Будинок з башточкою» презентувала також член міжнародного журі Єва Нейман.

Секція «Спеціальні покази» продовжилася стрічкою «Тут і зараз» режисера Марії Павлової та продюсера Марини Разбежкіної, члена журі Міжнародної конкурсної програми. Показ цього фільму став не тільки світовою прем’єрою, але і своєрідним подарунком до дня народження Марини Разбєжкіної. «Мені було важливо розповісти, як складно прийняти рішення. Згідно із принципами школи Марини Разбєжкіної режисер знаходиться близько до людей і разом з ними проживає життя», – поділилася Марія Павлова.

Фільм «Олег і рідкісні види мистецтва» про ексцентричного композитора Олега Каравайчука, ща написав музику для багатьох фільмів, зокрема, Сергія Параджанова та Кіри Муратової, у новому Конкурсі європейського документального кіно представив іспано-венесуельський режисер Андрес Дуке. «Було дуже складно працювати з Олегом. Складно планувати щось, довелося імпровізувати. Я хотів показати, що це не фільм про його життя та біографію, це фільм про його чуттєвість», – поділився режисер. Фільм присвячений пам’яті великого митця, який помер у червні цього року.

В рамках нової програми ОМКФ «Серіали!» відбулася прем’єра перших двох епізодів українського 16-серійного детективу «Потрійний захист», який представила знімальна група у складі режисера Андрія Матешка, сценаристів Андрія Кокотюхи та Анастасії Матешко, а також виконавців головних ролей Артемія Єгорова і Марії Єфросиніної. «Легше провести 16 церемоній поспіль, ніж зараз сісти і дивитися на себе і на результати своєї роботи», – сказала Марія Єфросиніна, ведуча церемоній відкриття і закриття ОМКФ–2016. Найближчим часом глядачі побачать серіал на телеканалі «Україна».

Також 17 липня в саду ресторану «Олександрівський» відбулося урочисте відкриття експозиції «Арт-ОМКФ», що триватиме до 23 липня.

Завершив насичений день показ фільму «Ромео і Джульєтта» Франко Дзефіреллі в кінотеатрі «Stella Artois» на Ланжеронівському узвозі – перший фільм ретроспективи «Шекспір у кіно», організованої ОМКФ і British Council на честь 400-річчя зі смерті Вільяма Шекспіра.

Директор British Council Саймон Вільямс, представляючи картини, розповів глядачам, що сама програма «Шекспір у кіно» здійснює міжнародне турне: планується провести покази в 100 країнах.

«Ромео і Джульєтта» Дзефіреллі вважається класичною екранізацією безсмертної п’єси і на даний момент є останнім твором Шекспіра, який отримав «Оскар». Показ розпочався з привітання легендарного актора сера Ієна Маккелена, що давно став майстром шекспірівських ролей.

ОМКФ, 18 липня 2016 року