Творення «Останнього москаля»: покращення та симулякр

Автор серіалу «Останній москаль» Микола Куцик розповів «Телекритиці» про створення успішного ситкому, в якому демонстровано зіткнення приїжджого хлопця з Москви і колоритних – до карикатурного шалу – гуцулів.

Вийшла (з того інтерв’ю, не серіалу) цікава історія про те, як творчо плідна – хоч і банальна – ідея силою колективного «покращення» перетворилася на просто банальну експлуатацію – також ефективну з точки зору масової уваги до неї, ба навіть надефективну, адже працюючу у придатному, підготовленому смисловому полі, але ж таку, що, фактично, у плані творчому починає множити на нуль.

Продовження

Посіпаки

Режисери: Кайл Балда, П’єр Коффен
2
015, США, Paramount Pictures

Від 9 липня в українському прокаті – повнометражна анімаційна стрічка «Посіпаки», що у ній Голлівуд вчергове переконливо демонструє як можна з обрізків кіноплівки зробити комерційно успішне – і по-своєму мистецьке – кіно.

Ідея фільму з обрізків кіноплівки, того, що не потрапляє в казан завершеного твору належить передовсім світу авторського кінематографа. Прикладом такого підходу може слугувати творчість французького режисера Філіпа Гарреля, що його експериментальні німі кінороботи 1970-х років – зокрема «Високі самотності» – були виконані саме з таких методологічних позицій: чорно-біло концентруючись на жіночих обличчях, свідомо – і фрагментарно – вихоплених з лімбу, розташованого поміж стихіями життя і мистецтва.

Продовження

Термінатор: Генезис

Режисер Алан Тейлор
У ролях: Арнольд Шварценеггер, Джейсон Кларк, Емілія Кларк, Джей Кортні та інші.
2015, США, Paramount Pictures

Від 2 липня 2015 року в українському кінопрокаті – «Термінатор: Генезис», п’ята повнометражна частина багатолітньої фільмової епопеї про апокаліптичну боротьбу людей і машин, що кожного разу завершується тим, що віднаходить історії нове продовження, надаючи при тому виконавцю головної ролі Арнольду Шварценеггеру черговий шанс продемонструвати секрети власної акторської майстерності.

Власне, навіть не секрети, а секрет – однісінький, але універсальний. Таку собі «золоту акцію» виконавства, ознайомлення з якою може бути дуже корисним новачкам професії і в той же час – викликати у них невелике розчарування позірною простотою рецептури досягнення екранного успіху.

Продовження

250436_847730455264078_3435377568012945601_n

Третій зайвий 2

Режисер Сет Макфарлейн
В ролях: Марк Волберг, Сет Макфарлейн, Аманда Сейфрід та інші.
2015, США,
Universal Pictures

Від 25 червня в українському кінопрокаті – «Третій зайвий 2» Сета Макфарлейна, продовження успішної «дорослої» комедійної історії про дорослі пригоди ожилого плюшевого ведмежатка Теда та його ліпшого друга (Марк Волберг).

В оригіналі й перша, і друга частини мали назву «Тед» – за іменем вже вирослого тридцятилітнього ведмедика, що замість меду надавав перевагу наркотикам, сексу й алкоголю, присмачуючи усе жахливою лайкою і колоритними жартами нижче ватерлінії. «Локалізована» версія назви – «Третій зайвий» – відсилала до сюжетної колізії першого фільму, в якому м’якотілий герой у виконанні Марка Волберга (що як актор парадоксально відійшов від власного канону брутальної фізичної сили бойовика) мусив подорослішати, унормувавши відносини із товаришем-ведмежатком і тим самим порятувавши майбутній шлюб із коханою.

Продовження

11035318_865421796834222_4734367195937387396_n

«Божа воля» і метод школи Марини Разбєжкіної: фільм-есенція

27 березня 2015 року у Будинку кіно відбувся показ усіх визначених напередодні переможців ХІІ Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UА.

Зокрема, було продемонстровано і три відзначені нагородами роботи учнів школи Марини Разбєжкіної – стрічки «Разом» Деніса Шабаєва (Головний приз програми DOCU/ЖИТТЯ), «Божа воля» Беати Бубєнєц (Головний приз програми DOCU/Право) і «Скрізь Майдан» Катерини Горностай (Премія імені Андрія Матросова від організаторів фестивалю).

Продовження

Про круглий стіл «Як покінчити з імітацією?»

1433408819

28 травня 2015 року в Українському Кризовому Медіа-Центрі відбувся круглий стіл «Як покінчити з імітацією?», на якому було презентовано групу «Культура» Реанімаційного пакету реформ (РПР) і її перші напрацювання.

На круглому столі експерти групи «Культура» РПР:

  • надали оцінку та запропонували механізми доопрацювання законопроектів щодо запровадження контрактної форми роботи в галузі культури і конкурсної процедури призначення керівників закладів культури, поданих на розгляд Верховної Ради урядом (законопроект №2669) і народним депутатом Іриною Подоляк (законопроект №2669-1);
  • висловили позицію групи стосовно Довгострокової стратегії розвитку української культури, що була запропонована Міністерством культури (саме цей аспект діяльності відомства у першу чергу і було охарактеризовано «імітацією»);
  • оприлюднили робочу версію власних пріоритетів (директив) культурної політики, над якими вони нині працюють.

Продовження

Відбувся творчий вечір Валерія Балаяна

1432802208

26 травня 2015 року у Будинку кіно відбувся творчий вечір члена нашої Спілки, кінорежисера Валерія Балаяна, на якому автор представив три документальні фільми, які так і не бачив глядач.

Відкрив вечір голова Спілки Сергій Тримбач. Він запросив усіх присутніх 28 травня, о 18:30 на вручення премії Національної спілки кінематографістів України, яке відбудеться за таким собі «голлівудським сценарієм», і великий вечір українських кінопрем’єр, у програмі якого – перший випуск сатиричного альманаху «Йод», вироблений в рамках Лабораторії проектів НСКУ.

Продовження

«Олег Сенцов. Рік за гратами» на «Громадському телебаченні»

1431513946

12 травня 2015 року на Громадському телебаченні відбулася годинна дискусія «Олег Сенцов. Рік за гратами».

У програмі говорили про українського кінорежисера Олега Сенцова, викраденого російським ФСБ і вже понад рік утримуваного у Москві за сфальсифікованими звинуваченнями у тероризмі, та можливості митців вплинути на ситуацію.

Продовження

7 травня у прокат вийшли дві українські стрічки та альманах

1431293234

7 травня 2015 року в широкий вітчизняний кінопрокат вийшла стрічка Анни Акулевич «Це я», а у Чернівцях малим екраном почали демонструвати документальний фільм Станіслава Пуздряка «Immigraniada». Крім того від 6 травня в столичному кінотеатрі «Київ» відбуваються покази четвертого видання альманаху «Молоде українське кіно», укладеного з коротких метрів Ірини Правило.

У стрічці «Це я» йдеться про молоду жінку (Яна Соболевська), що після чергової невдачі в особистому житті повертається з міста до рідного села, де живуть її батьки, сестра із чоловіком і 8-річна донька. Радість родинної зустрічі, втім, швидко руйнує напруга з’ясування стосунків. Події розгортаються протягом сповненої емоцій доби, змішуючи дитячий і дорослі погляди на них.

Продовження

«Кіно з Яніною Соколовою» про «злидні нашої кіноосвіти»

1431205643

1 травня черговий ефір оновленої програми «Кіно з Яніною Соколовою» («5 канал») було присвячено «злидням нашої кіноосвіти», а саме – переважно матеріальним проблемам Інституту екранних мистецтв Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого.

«Скандальна історія без хеппі-енду. Десятиліття ганебного існування кінофакультету єдиного кінематографічного вузу. Славетні випускники, ректор, міністерство культури та кадри, від яких лячно. Чекаємо на ваші думки: як бути і що робити з тими, хто називає себе модераторами української культури?» – йшлося в анонсі «Кіно».

Продовження